Rok Yapmak
Yukarıda siyah vezir kalelerin yanlarındaki boş kutuya hareket edebilir. Buna Castle (Rok) hareketi denir. Bu hareketinden sonra Kale, şahı atlayarak diğer yanına geçer.
Rok, bazı durumlarda yapılamaz. Bunlar: Eğer kaleler yer değiştirdiyse (ilk konumlarından), şahın geçeceği yer, ya da üzerinden geçeceği kareler düşmanın ulaşabileceği bir kareyse, kale ile şah arasında taş bulunuyorsa yapılamaz.
Şah Çekmek
Yukarıdaki resimde beyaz en son oynamıştır ve Fil ile siyahın Şahını tehdit etmiştir. Siyah, şahını oynamak ya da şahını onun tehditinden korumak zorundadır. Oynayabileceği taşlar ancak varolan tehditi kaldırmaya yönelik olabilir. Çünkü kaldırmazsa oyun biter.
Mat Etmek
Yukarıdaki resimde en son beyaz oynamış ve Vezirini E8'e koymuştur (Tablonun en üst ortası). Bu durumda Siyahın şahı sıkışmış ve ne hareket yaparsa yapsın tehditi kaldıramaz hale gelmiştir. Bu durumda oyun bitmiştir. Çünkü siyah ne oynarsa oynasın şahı kaybeder.
Beraberlik
Oyun bazı durumlarda berabere biter. Bunlar:
- Sürekli Şah: Bir taraf sürekli şah çekiyor ve diğer tarafın kurtulma şansı yoksa berabere biter.
- PAT: Bir tarafın şahı hareket edemiyor ve kurallara uyan bir hamle yapamıyorsa berabere biter.
- Mat Edecek Taşın Bulunmaması: İki tarafta da mat edebilecek sayıda ve özelliklerde taş bulunmuyorsa berabere biter. Bunlar tahtada sadece iki şah varsa, ek olarak fil, at ya da 2 at varsa pozisyon yok demektir.
- Hamle Tekrarı: Aynı pozisyon üst üste tekrar ediyorsa berabere biter.
- 50 Hamle Kuralı: İki tarafta 50 hamle boyunca piyon sürmemiş ya da taş almamışsa berabere biter.
- Anlaşmalı: Oyunun berabere biteceğini düşünen taraflar anlaşırlarsa berabere biter.